dinsdag 27 april 2010

GOED NIEUWS

Beste blog lezers, misschien wisten jullie het al maar ik ben nu toch echt weg van the MTC!!! ik ben zo blij. afgelopen maandag kreeg ik dan eindelijk te horen dat ik mocht gaan en afgelopen donderdag vertrok ik dan ook echt. bij aankoms regende het hier een beetje miezerig maar hier noemen ze dat een heuze bui :p voorderest is het weer als een warme droge zomerdag in Holland :)


na aankomst wezen uiteten met mijn zendings president en zijn vrouw en mijn companion en roommates. de eerste paar dagen waren we in 2 koppels maar vanaf vandaag zijn we mijn z'n 2 want de andere 2 gaan naar de high deseret. mijn zendings gebied is in racho cucamonga en bevat de terravista ward. de kerkdiensten bevatten meer dan 170 leden en bezoekers. afgelopen zondag had ik mijn vuurdoop. ik was gevraagd voor een toespraak van 5 minuten over teaching by example... (leren door voorbeeld) het ging erg goed gelukkig. wat ik verder gedaan heb is langs de deuren gaaan om over het evangelie te praten en een paar lessen. het is wel lastig om met mensen te communiseren al de verschillende accenten. en nog een leuk nieuwtje, omdat er ook spaans sprekende mensen hier wonen ga ik spaans leren (alleen maar de vraag of ze spaanse zendelingen willen en een standaard praatje over de kerk maar toch :p ) ik houd erg van het werk hier het is zo fijn om met al deze mensen te praten.

nog wat grappigs. mijn zone leaders wilde een goede indruk maken dus ze hadden in een vertaal apperaat opgezocht hoe je zegt hoi ik ben elder .... en ik ben elder.... en ik houd van wandelen en ik van voetbal. maar het klonk als volgt: hoi ik ban ouderling ... en ouderling... en iek houd von voetball en wonderen...??? en dat met een amerikaans accent ik dacht eerst dat ze spaans spraken en was totaal verwonderd dat ik het verstond (ik weet het ik ben blond) maar al snel ondekte ik dat het nederlands was en nu vragen ze elke dag een nieuwe zin zodat ze ook nederlands kunnen spreken.
mijn post kan gewoon naar het zendingshome gestuurd worden ik woon er niet erg ver vandaan. dus kom maar op met al jullie brieven.
 
groetjes sister wassenaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten