maandag 24 mei 2010

BLOG

beste blog lezers,
hier een berichtje uit het warme rancho cucamonga. afgelopen weekend was het transfer weekend wat betekend dat je zaterdag avond zit te wachten op een telefoontje van je district/zone-leader/ap's of de president himself om te vertellen waar je de komende 6 weken zal dienen. maar voor mij veranderd er niet veel. ik en mijn companion blijven in de teravista ward in rancho. mijn huisgenote gaat naar huis dus haar companion zal een nieuwe krijgen dus dat betekend een nieuwe huisgenoot. (ohw mijn nederlands is erg belabbert sorry)

afgelopen zaterdag mijn eerste doopdienst!!!! was erg tof om iemand zo vooruit te zien gaan om dan gedoopt te worden.

verder iets grappigs in een van de lessen die we geven praten we over de 5 beginselen van het evangelie geloof bekering doop heilige geest en Volharden tot het einde. mijn doel was voor deze week een goede uitleg te geven voor volharden tot het einde. en kwam op het idee van een mudrun. je kent de weg niet en je weer niet wat je te wachten staat maar je verschijnt aan de start. je coach heeft je alles verteld wat kan gebeuren. je hebt een speciaal programma gevolgd om je voor te bereiden en dan klinkt het start schot. en je begint te rennen. maar het is een moeilijk pad en je valt struikeld gaat de verkeerde weg enz. gelukkig is daar het publiek dat je troost als je valt en corrigeerd als je verkeerd loopt en na lang ploeteren kom je dan bij de finnish je hebt het gehaald.

we hadden zoveel lol in dit verhaal dat er steeds meer bij kwam maar de essentie bleef het zelfde. we moeten voortzetten tot het einde om gelukkig te voelen aan het eind en goed te finnishen en dan maakt het niet uit wat voor tijd je hebt. door deze gelijkenis begreep ik het ook beter en was gewoon grappig om te vertellen

liefs madeleine

ps volgende week is het memorial day en ik weet niet of ik dan tijd heb om te mailen dus misschien tot over 2 weken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten