maandag 14 maart 2011

BLOG

Deze week was een korte week en er is niet veel gebeurt in mijn zendelingen leven maar de hele wereld is op zijn kop. vanmorgen tijdens mijn studie uren las ik in de bijbel een erg mooie vers die ik met jullie wil delen. het is uit matteus toen jezus de disipelen op zending stuurde.


(matheus 6:25-34)

Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?

En wat zijt gij bezorgd voor de kleding? Aanmerkt de lelien des velds, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet;

Indien nu God het gras des velds, dat heden is, en morgen in den oven geworpen wordt, alzo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, gij kleingelovigen?

Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden?

Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen behoeft.

Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.

na dit gelezen te hebben realiseerde ik mij hoe waar dit is. Als een zendeling in california zijn we veel buiten en spreken met veel mensen aan de deur zelfs als het 40-45 graden is. De mensen geven ons altijd flessen met water zodat we niet uitdrogen, zelfs als ze totaal niet geintereseerd zijn geven ze ons vaak water te drinken.

een een paar weken terug zaten mijn collega en ik na een meeting met de bischop en andere leiders in de wijk te wachten tot de kerkdienst zou starten. die morgen hadden we haast en hadden geen tijd voor een goed ontbijt en dus aten we beide een halve granola bar voor de meeting begon. na de meeting waren we wat hongerig en daar kwam de bischop zonder een vraag van ons met chocolade repen en een fruitsnack voor mij.

nu na de aardbeving in Japan en de tsunami in japan, hawai en california was er al snel een bericht dat alle zendelingen veilig zijn (zaterdag).

Dus geen zorgen alles gaat goed!

veel liefs sister wassenaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten