vrijdag 4 maart 2011

Tony the miracle man

Wat sommige misschien niet weten is dat ik op mijn zending lessen geef aan mensen die geinteresseerd zijn in onze kerk en bereid ik ze voor om lid te worden van onze kerk (bij doop).
Sinds ik in Ontario ben geven we les aan een man uit jamiaca, Tony, hij is rond de 60 en heeft een geweldig accent. Zoiets als 'joseph smithsss issss an prophet noh?' maar afgelopen week vertelde we hem dat wij geloven in Hemelse Vader, Jezus Christus en de Heilige geest als 3 personen en niet in de trinity (als een persoon).
Dus ik vroeg hem om mij 3 lepels te geven en hij gaf me 3 vorken (maar dat werkt ook) en maakte een 3 hoek met de uiteinden zodat ze alle 3 konden ballanceren op 3 verschillende kopjes. Daarna legde ik uit dat de vorken moesten samenwerken om op te staan en dus waren ze nog steeds 3 vorken (erg ingewikkeld maar hoop dat het begrijpelijk is).
Die avond belde hij en vertelde dat hij de hele dag in de bijbel en boek van mormon gestudeerd had (hij is werkeloos) en geloofde wat we hem verteld hadden. Ik heb veel mensen lesgegeven en sommigen zijn gedoopt maar ik heb het nog nooit zo'n commitmend gezien als in deze man. Zijn doopdienst is zaterdag en wij zijn daar erg blij mee!

Liefs sister wassenaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten